در اهمیت لینک سازی همین چند کلمه که لینک ها واحد پول وب هستند گویاست . هرچه تعداد لینک ها از منابع معتبر بیشتر باشد وب سایت ها “معتبرتر” در نظر گرفته می شوند و با رتبه های بالای گوگل رنک می گیرند. در حالی که وب سایت هایی که لینک ندارند برای گوگل مبهم هستند.
اگر تازه شروع به سئو کرده اید، پیدا کردن لینک سازی می تواند یک چالش بزرگ برای شما باشد.
برخی از سئوکارها به شما می گویند که محتوای عالی ایجاد کنید و منتظر بمانید تا پیوندها به طور طبیعی رنک بگیرند، برخی دیگر اصرار بر استراتژی خرید یا جستجوی لینک یا تبلیغ به وسیله ایمیل های هدفمند دارند و شخص دیگری لبخندی مرموز به شما می زند و فقط یک کلمه می گوید: PBN.
پس به چه کسی باید گوش داد؟
مانند بسیاری از موارد در سئو، پاسخ صحیح این است: “بستگی دارد.” هیچ رویکرد درست واحدی برای ایجاد لینک وجود ندارد و انتخاب تاکتیک شما تا حد زیادی به صنعت، وب سایت، منابع و اهداف شما بستگی دارد.
آیا من فقط همه چیز را مبهم ترکردم؟
نگران نباشید ما این راهنمای لینک سازی را با در نظر گرفتن مبتدیان ایجاد کرده ایم و مطمئن شده ایم که مملو از توصیه های عملی است که می توانید بلافاصله اجرا کنید.
پس بیایید شروع کنیم، موافقید؟
قسمت 1
اصول لینک سازی
از آنجایی که این یک راهنما برای مبتدیان است، پس با اصول اولیه شروع کنید.
لینک سازی چیست؟
لینک بیلدینگ فرآیند هدایت وب سایت های دیگر به صفحات وب سایت شما است. هدف از ایجاد لینک افزایش “اقتدار” صفحات شما در نظر گوگل است تا آن صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک جستجوی بیشتری را به ارمغان بیاورند.
به طور کلی، میتوانید اکثر استراتژیهای ایجاد لینک کلاه سفید را به دو دسته ساده خلاصه کنید:
- مطالب قابل توجه (و در نتیجه ارزش لینک دادن) تولید کنید
- آنها را به صاحبان سایت ها نشان دهید(و بنابراین میتوانند به آن پیوند دهند)
چرا لینک سازی مهم است؟
به گفته آندری لیپاتسف از گوگل، لینک ها یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات وب سایت شما رتبه بالایی در جستجو داشته باشند، تقریباً به لینک نیاز خواهید داشت.
گوگل (و سایر موتورهای جستجو) لینک های سایت های دیگر را به عنوان “رای” در نظر می گیرند. این آرا به آنها کمک می کند تا تعیین کنند کدام صفحه در یک موضوع خاص (از هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است.

به عنوان یک قاعده کلی، صفحات با بک لینک بیشتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. تحقیقات خود ما نشان میدهد که بین تعداد وبسایتهایی که به یک صفحه پیوند میدهند و میزان ترافیک جستجویی که از Google دریافت میکند رابطه مستقیم وجود دارد:

لینک ها راه حل همه چیز نیست
از این فصل مقدماتی، ممکن است به نظر برسد که تنها کاری که برای کسب رتبه 1 در گوگل باید انجام دهید، ساختن بک لینک های بیشتری از صفحاتی است که در حال حاضر در رتبه پایین تر از آنها قرار دارید.
و این تا حد زیادی درست است و بقیه موارد اهمیت کمتری نسبت به لینک بیلدینگ دارند.
علاوه بر این واقعیت که همه سایتها لینکهای یکسانی تولید نمیکنند (در قسمت 3 بیشتر توضیح داده شده است)، موتورهای جستجو متغیرهای دیگری را هنگام رتبهبندی صفحات در نظر میگیرند. و ترکیب این متغیرها در واقع می تواند به نوع جستجویی که می خواهید رتبه بندی کنید بستگی دارد.
بنابراین اگر لینکهای زیادی به صفحه خود میسازید و هنوز رتبهبندی ضعیفی دارد، سایر عوامل رتبهبندی که ممکن است مانع از رتبهبندی خوب شما شوند را بررسی کنید.
قسمت 2
نحوه ساخت لینک
از نظر مفهومی، بیشتر تاکتیک ها و استراتژی های لینک سازی در یکی از چهار گروه زیر قرار می گیرند:
- Add به صورت دستی لینک به وب سایت خود را اضافه کنید.
- Ask برای درخواست پیوند مستقیماً با صاحبان وب سایت تماس بگیرید
- Buy مبادله پول برای لینک
- Earn از افرادی که از صفحه شما بازدید کرده اند پیوندهای ارگانیک دریافت کنید.
(که مخفف آنها می شود – AABE)
